گنجشكك اشي مشي

ماجراي نام هاي تو

1390/8/18 11:12
نویسنده : مامان اشي
1,227 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

از دوران جنيني تا زمان تولدت هزار تا اسم برايت پيدا كرديم يا به ما پيشنهاد كردند.

اين اسم ها را من برايت انتخاب كردم كه هر كدام به دليلي حذف شدند:

آشنا،گندم،ماهور(نام گلي است و يكي از دستگاه هاي موسيقي،نام دختر احمد رضا احمدي-

شاعر)،گلواژه،نجوا،راوك(پيمانه ي شراب)،فرانه(پروانه)،صبوحي(شراب صبحگاهي)،صراحي(ظرف

شراب)...

 

من نام هايي را كه مفهوم گل و شراب را تداعي مي كنند براي دختر ها خيلي مي پسندم.

 

 

اينها اسم هايي بود كه بابا منوچهر برايت انتخاب كرده بود:

ترگل،آهو،گندم،انوشه،رها.

 

هر دو گندم را دوست داشتيم .ولي گفتند از آن اسم هايي است كه بچه ها در مدرسه به خاطر آن    

سر به سرت خواهند گذاشت.

بابا مي گفت رها به فاميلي ات مي آيد.

نام انوشه را به خاطر انوشه انصاري ،دختر فضانورد ايراني دوست داشت .

 

عمه منيژه ،اسم گلبرگ و گلفام را پيشنهاد كرد.

 

عمه فتانه،از اسم ساقي و غزل خوشش مي آمد.

ساقي را پسنديدم اما امروز به مواد فروشان خرده پا انگار ساقي مي گويند.به همين دليل پشيمان

شدم.

 

مامان جون اردستاني (مامان من)،اسم گلزار را پيشنهاد كرد.در دوران كودكي اش دوستي زيبا به اين نام

داشته است.

 

تك تك اين اسم ها را مي گذاشتم كنار فاميلي ات تا ببينم به نام فاميلت مي آيد يا نه.

رها فراهاني...گندم فراهاني...فرانه فراهاني....آهو فراهاني...

 

اما بالاخره تو شدي مانلي(بمان برايم/شاه ماهي/پري دريايي).همه از اين اسم خوششان آمد.

اميدوارم خودت هم وقتي بزرگ شدي اسمت را دوست داشته باشي.

هنوز من كمي از دلم پيش اسم گندم و ماهور است.نمي دانم خودت كدام يك از اين اسم ها را بيشتر

دوست خواهي داشت.شايد هم اسمي جز اين اسامي رابراي خودت بپسندي.

در هر حال و به هر نام ، خوش نام و خوش عاقبت باشي عزيز دل مادر!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

كلئوپاترا
19 آبان 90 12:46
هواي اينجا بوي زندگي مي دهد چقدر خواندنت را دوست دارم زيبا
مامان آرمان
21 آذر 90 14:30
سلام.
تمام نامهایی که انتخاب شده بودنند خیلی زیبا بودن و من معنای مانلی را نمدانستم که با خوندن متنتون اون را متوجه شدم.ممنون از اینکه یک نکته یاد گرفتم و نام مانلی را هم خیلی دوست دارم.
یادم باشه اگه صاحب فرزند دختری شد یا اگه خدا برامون خواست این را پیشنهاد بدم.



ايشاللا